برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!
سرخط خبرها

بارقه‌‎های امید برای بازگشت آویژه به لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۷۴۰۷۰
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
بارقه‌‎های امید برای بازگشت آویژه به لیگ برتر
جلسه ویژه مدیران ورزش استان با هیئت مدیره باشگاه پارسا مشهد برگزار شد.

جلسه ویژه مدیران ورزش استان با هیئت‌مدیره باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد برگزار شد و حالا دوستداران بسکتبال به بازگشت این تیم امیدوارند؛ تیمی که هفته پیش از حضور در لیگ‌برتر فصل آینده انصراف داده بود و همین مسئله نگرانی‌هایی را برای جامعه بسکتبال استان و به‌خصوص هواداران این رشته ورزشی به وجود آورده بود.

دیروز مدیران ورزش استان در پی دلجویی از مسئولان این باشگاه و ترغیب آن‌‎ها به تداوم تیم‌داری در عرصه بسکتبال، جلسه‌ای را با حضور اعضای هیئت‌مدیره آویژه در دفتر مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی برگزار کردند؛ جلسه‌ای که با هدف بازگشت آویژه به لیگ‌برتر بسکتبال و جلوگیری از سوختن سهمیه استان برگزار شد و اگرچه خروجی صددرصدی نداشت، بارقه‌‎های امید را در دل هواداران این رشته ورزشی زنده کرد.

آنچه در یک جلسه ویژه گذشت

در این جلسه مدیرکل ورزش‌وجوانان، معاون ورزشی او و رئیس هیئت‌بسکتبال استان در یک سو و اعضای هیئت‌مدیره آویژه از مالک باشگاه گرفته تا برادران مستشاری و فلاح، مدیرعامل باشگاه، در سویی دیگر حضور داشتند؛ جلسه‌ای که در آن هیئت‌مدیره آویژه با ابراز اینکه قصد رفتن از بسکتبال را ندارند، بیان کردند: «آویژه قرار است در شکلی دیگر و با کمک برای بنای زیرساختی مناسب به این رشته کمک کند.»

مدیران آویژه در این جلسه اعلام کردند بنا دارند به جای تیم‌داری در لیگ‌برتر، برای ساخت یک کمپ بسکتبالی هزینه کنند. با این حال، اداره‌کل ورزش‌وجوانان در این جلسه از آویژه‌ای‌ها خواست تا هردو کار را با هم پیش ببرند و علاوه بر کمک به توسعه زیرساخت‌های بسکتبال، در بخش تیم‌داری نیز همچنان کنار بسکتبال باشند.

شنبه مهم در انتظار آویژه و مدیران استان

خروجی جلسه مهم مدیران ورزش استان و هیئت‌مدیره باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد صددرصدی نبود، اما به اذعان حاضران در جلسه، بنا بر این شده است تا هیئت‌مدیره آویژه شنبه جلسه داخلی تشکیل دهد و دوباره مسئله حضوریافتن یا نیافتن در لیگ‌برتر تصمیم بگیرند؛ اتفاقی که حالا آخرین چشم امید هواداران بسکتبال استان برای باقی‌ماندن این باشگاه در چرخه تیم‌داری است؛ هوادارانی که در ۱۰ سال گذشته دل‌خوشی‌شان حضور در سالن سجاد مشهد و حمایت از تیمی بود که مدیرانی شریف و عملکردی قابل‌دفاع داشتند.

حالا مدیران این باشگاه در ورطه آزمونی جدی قرار گرفته‌اند. آن‌ها از سویی رسالتشان را کمک به بسکتبال در بخش زیرساختی و ساختن آینده جوانان این شهر می‌دانند و از سویی دیگر با نگاه مغموم هوادارانی روبه‌رو هستند که همه دل‌خوشی‌شان تشویق آسمان‌خراش‌های محبوب در سالن خانه‌بسکتبال استان است و نمی‌توانند نابودی این تیم دوست‌داشتنی را ببینند.

احتمال تیم‌داری از لیگ دسته‌اول!

گفته می‌شود یکی از پیشنهاد‌های جلسه مهم دیروز در کنار کمک آویژه به توسعه زیرساخت‌ها و ساخت سالن تخصصی بسکتبال، تیم‌داری از لیگ دسته‌اول بوده است. زیرا حضور در لیگ دسته‌اول به‌مراتب هزینه‌هایی کمتر از لیگ‌برتر دارد و از طرفی باشگاه هم می‌تواند با تعدیل هزینه‌هایش در هردو جبهه به ورزش بسکتبال کمک کند؛ پیشنهادی که البته به مذاق هواداران دوآتشه بسکتبال استان که لذت تماشای نبرد فرزندانشان با غول‌های بسکتبال کشور در مشهد را در سال‌های گذشته در لیگ‌برتر می‌چشیدند، خوش نمی‌آید. اما این پیشنهاد هم راهکاری برای تداوم تیم‌داری این باشگاه در لیگ بسکتبال است که به احتمال زیاد در جلسه شنبه اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه قرار خواهد گرفت.

البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد که باشگاه آویژه‌صنعت پارسا دو فصل پیش، هم‌زمان با تیم‌داری در لیگ‌برتر، تیمی جوان‌تر و متشکل از بومی‌های مشهد را در لیگ دسته‌اول روانه میدان کرد و توانست با آن تیم به مقام نایب‌قهرمانی برسد و سهمیه دوم لیگ‌برتر را به دست آورد؛ تیمی که با بی‌تدبیری مدیران ورزش استان حتی سهمیه‌اش با نام تیمی دیگر هم در لیگ‌برتر شرکت نکرد تا دست آخر این تیم نبوغ اراک باشد که جای این سهمیه استان خراسان‌رضوی را در لیگ‌برتر بگیرد.

دغدغه لیموندیس و لیموندیس‌ها

مدیرعامل باشگاه مهرام تهران چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال، از واگذاری امتیاز تیم تازه‌سوپرلیگی‌شده مهرام به تیم لیموندیس شیراز خبر داد. به‌عبارتی، مهرام که علاوه بر تیم لیگ‌برتری‌اش، تیم لیگ‌یکی‌اش هم لیگ‌برتری شده، امتیازش را به تیمی از استان فارس فروخته است تا حالا این استان هم در لیگ‌برتر تیم داشته باشد.

نکته ویژه این اتفاق برای آویژه آن است که اگر مسئولان ورزش استان و مدیران این باشگاه دیر بجنبند، بعید نیست لیموندیس و لیموندیس‌هایی از راه برسند و جای خالی این تیم را پس از نامه انصراف از لیگ‌برتر در رقابت‌های فصل آینده بگیرند و حسرتش بر دل اهالی بسکتبال خراسان بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->